Nepřístupný dokument, nutné přihlášení
Input:

Jaký zaměstnavatel přitahuje mladé?

28.11.2012, Zdroj: ČTK, Verlag Dashöfer

Perspektivní odvětví a zajímavá náplň práce jsou pro studenty vysokých škol hledající zaměstnání mnohem důležitější než výše nástupního platu.

Ukázal to takzvaný studentský barometr, který mezi vysokoškoláky, převážně z ekonomických škol, provádí společnost PricewaterhouseCoopers (PwC). Mladí prý u firem oceňují možnost dalšího vzdělávání, zároveň nemají problém kvůli kariéře vycestovat nebo po nasbírání prvních zkušeností odejít pracovat k jinému zaměstnavateli.

Zatímco v posledních dvou letech označovali studenti při volbě zaměstnavatele za nejdůležitější stabilitu firmy na trhu, letos hledí nejvíc na odvětví, v němž daná firma podniká. Na druhém místě žebříčku skončila náplň práce, na třetím pak prestiž značky. "Až na sedmém místě skončil v hodnocení priorit studentů nástupní plat. Studenti hledají zajímavou práci v renomované firmě ve stabilním odvětví," komentoval výsledky průzkumu Václav Prýmek z PwC.

Více než dvě třetiny mladých lidí se zajímají také o možnosti dalšího profesního vzdělávání. "Auditoři u nás studují ACCA (Asociace certifikovaných účetních), daňaři certifikát daňového poradce a lidé v konzultantských službách některou ze svých oborových specializací," popsal Prýmek.

Většina vysokoškoláků přitom neplánuje setrvávat u prvního