Ukázka zpracování části
autoevaluačního plánu školy
Základní
oblasti procesu evaluace
- výchovně vzdělávací proces a jeho soulad s ŠVP, RVP
- výsledky vzdělávání žáků
- hodnocení a sebehodnocení
- spolupráce školy s rodinou a širší komunitou
- materiálně technické, ekonomické a hygienické podmínky vzdělávacího
procesu
- prezentace školy na veřejnosti
Nástroje
evaluace
K evaluaci školy je využíváno především těchto nástrojů
- řízený rozhovor, diskuse
- pedagogická dokumentace
- ekonomická dokumentace
- hospitační a kontrolní činnost (záznamy)
- dotazníky
- žákovské práce
- testy, testové úlohy
- sebehodnocení a hodnocení - pracovní portfolia
- záznamové archy žáků
Časové
rozvržení evaluačních činností
V průběhu roku jsou sledovány vybrané oblasti evaluace. Zpráva o průběžných
výsledcích evaluace je zpracována vždy v pololetí a na konci školního roku
pracovním týmem a následně vedením školy. Podle aktuální situace jsou získávány
informace a podklady pravidelně (př.: hospitační činnost, dokumentace školy) i
nepravidelně (prostřednictvím dotazníků, zpětné vazby z různých pořádaných akcí
a aktivit apod.)
1. čtvrtletí školního roku
-
schválení plánu autoevaluace / vedení
školy
-
zahájení pravidelných evaluačních činností
(kontrolní a hospitační činnost) / vedení školy
-
delegování zodpovědnosti za prezentaci školy
na veřejnosti / pedagogický zástupce školy
-
zadání a vyhodnocení testů SCIO pro žáky
9. ročníků / třídní učitelé 9. ročník
2. čtvrtletí školního roku
-
hodnocení a sebehodnocení učitelů a
jejich hodnocení vedením školy prostřednictvím pracovních portfolií a kritérií
hodnocení / všichni pedagogičtí pracovníci
-
zpracování analýzy hospodaření školy / ekonom
školy, ekonomický zástupce
-
porovnání souladu…