Nepřístupný dokument, nutné přihlášení
Input:

Postřehy z praxe - Nejasná pravidla hry

2.5.2012, , Zdroj: Verlag Dashöfer

     Pavel, zkušený manažer obchodníků, hledal po ztrátě místa z důvodu zrušení firmy poměrně dlouho novou práci. O to víc mu záleželo na tom, aby uspěl. Vedení do něj vkládalo naděje, že konečně obchodníky rozhýbe a výsledky zase půjdou nahoru. Pavel měl dost zkušeností, proto si věřil.

     Jako první si domluvil schůzky se všemi podřízenými. Ptal se, co je motivuje, co se jim ve firmě líbí, co by potřebovali, aby byly jejich výsledky ještě lepší. Zjistil, že v týmu je několik lidí, kteří se „vezou“. Jejich kolegové naznačovali, že sice nic nedělají, ale jsou to oblíbenci. Pavel dost pochyboval, že by si firma, která chce zlepšovat své výsledky, „pěstovala“ podobný druh zaměstnanců, a tak tomu nevěnoval pozornost.

     Po nějaké době začal zavádět důslednější kontrolu činnosti. Chtěl vykazovat výsledky jednání s konkrétními klienty a začal se ptát, proč jsou pořád v terénu, když mají jednu, dvě schůzky denně. Jednou, dvakrát se stalo, že na někoho zvýšil hlas, když ho nachytal při snaze vymýšlet si fiktivní zákazníky. Ti, u kterých měl už pohovorů pocit, že nic moc nedělají, se začali vzpouzet. Nazývali ho tyranem a pomlouvali, kde mohli.

     Pavla překvapilo, že tato situace byla důvodem, proč byl pozván „na kobereček“ k vedení. Vysvětloval princip i důvod změn, které chce zavádět, ale nadřízení byli ovlivněni pomluvami, a moc mu nenaslouchali. Nakonec získal čas půl roku, aby novou metodou prokázal výsledky. Byl ale důrazně upozorněn, že jestli způsobí odchody určitých obchodníků, bude se okamžitě muset vrátit k původnímu přístupu, který v oddělení platil před jeho nástupem.

Otázky na zamyšlení:

  • Stalo se Vám někdy, že jste obdrželi úkol zlepšit určitou situaci, aniž Vás zaměstnavatel předem