Nepřístupný dokument, nutné přihlášení
Input:

Legendární matematik a koučování

10.9.2013, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Starořecký myslitel ze Samu ani nemohl předpokládat, do jakých souvztažností se jeho jméno a myšlenky mohou dostat. Například tato: Pythagorův trojúhelník může být obrazovou metaforou, která se velmi často objevuje při koučování, formě poradenství založené na důvěře. A také výsledcích a mnohdy i nemalých finančních nákladech. Kdo je zákazník při koučovacích rozhovorech? Na první pohled je to zřetelné - koučovaný. Vše se může zamlžit ve chvíli, kdy koučink někdo jiný objednal a platí. Rázem tu máme trojstranný vztah: koučovaný - sponzor - kouč.

     Trojúhelníky ve vztazích bývají složité. Nemusí to být ihned milenecký trojúhelník. Obdobně i tchýně a manželé mohou vytvářet spojnice s velmi ostrými vrcholy.

     Vzájemná komunikace trojice prvků hledá harmonii. Pokud ji najde, stávají se tři body oporou, trojnožkou, o níž je možné opřít i svůj život. Základem této stability je jasná dohoda. Ta nevzniká jen tak. Vyžaduje úsilí a chuť k ní dospět. Z vlastní zkušenosti kouče doporučuji se držet při domlouvání koučinku několika principů, které jsou i obsaženy v jeho etickém kodexu, u trojstranného procesu to platí obzvlášť:

  • Ujasnit si své role, stanovit pravidla, odpovědnosti. Mluvit velmi otevřeně o vzájemných očekáváních a najít jejich průnik. Co všechno by měl sponzor